امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی 7 تونل حیاتی در بازاریابی اینترنتی
#1
دنیای مجازی امروز بسیار گسترده تر از دنیای حقیقی شده، به گونه ای که کسب وکار اینترنتی برای رقابت و دیده شدن هرچه بیشتر در این فضا با هم رقابت های نفس گیر دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازاریابی آنلاین اینترنتی و معرفی ۷ تونل مهم برای گذر کسب وکار و دیده شدن آن را مرور کنیم.

به قول شخصیت مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network:
ما انسان*ها در غار زندگی می*کردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان می*رویم تا در اینترنت زندگی کنیم!
بالاخره هر صاحب کسب و کاری کافیست تا بشنود که در یک جایی جمعیت زیاد است و برود و خودش را جلوی آن*ها به نمایش بگذارد!
بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابی*ست که در آن، از ابزارها و رسانه*های آنلاین استفاده می*کنند.

تبلیغات بصری (Display Advertising)
با این روش کم و بیش آشنا هستیم. در تبلیغات بصری، بنر یا عکسی با محتوای تبلیغاتی شرکت شما، در وبلاگ یا وب سایت پربازدید (و ترجیحا مرتبط) دیگری، به نمایش گذاشته می*شود.این روش، می*تواند به طرز مطلوبی سطح آگاهی مخاطب را نسبت به شما، بالا ببرد.بسته به اهدافتان می توانید یا به طور کلی برند خود را معرفی کنید و یا برای مثال برای کمپین نوروزی*تان مخاطب جذب کنید.


ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
با توجه به نامش، در این روش مخاطبان را با ایمیل*های تبلیغاتی، مورد هدف قرار می*دهید.برای اطلاعاتی مفیدتر به مقاله “ایمیل مارکتینگ چیست؟” نگاهی بیندازید.

بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)
بازاریابی درون گرا بسیار کلی*تر از مدل آنلاین آن است.
اما در بازاریابی آنلاین، این روش این گونه عمل می*کند که برای مثال شما با رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات و یا خدمات برند خودتان، مخاطبان خود را جذب می کنید.

بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
در این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت می*گردد، نام برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو می*بیند.روش کار آن هم این طور است که بودجه*ای را در نظر می*گیرید و به گوگل می*دهید، تعدادی عبارت انتخاب می*کنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبه*های نخست نشان می*دهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم می*کند.
مبلغی که به ازای هر کلیک می*پردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر است.نکته جالب این که می*توانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را می*خواهید) کاربران بتوانند وب*سایت شما را در نتایج ببینند

بازاریابی اینترنتی


بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبه*های اول بالا می*آورید.
تفاوت این روش با قبلی این است که در سئو شما خودتان بالا می*آیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمی*آورد!
به ازای کلیک*ها دیگر لازم نیست پولی پرداخت کنید، منتها رساندن وب*سایت شما در کلمات کلیدی رقابتی مستلزم ۲ تا ۶ ماه زمان است و این روش نیازمند نیروهای متخصص در این حوزه می*باشد تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و هم بتوانید بر روی ماندگاری نتایج خود حساب کنید.

بازاریابی شبکه*های اجتماعی
همانطور که از نام این بخش برمی*آید، این روش (بازاریابی رسانه های اجتماعی) با استفاده از شبکه*های اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی، نام برند شما را در خاطر مخاطبان هک می*کند (“بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟” را ببینید).

بازاریابی زنجیره*ای
در این روش، شما به خرده فروشان اینترنتی، تبلیغاتچی*های آنلاین و یا طراحان وبلاگ، بودجه*ای را اختصاص می*دهید تا برای برند شما، مطلب بنویسند.

بازاریابی اینترنتی

دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی
اینترنت توانایی ارتباط با میلیون*ها انسان در جای جای دنیا را دارد. و می*تواند برای شما بازارهای هدفی تازه و جهانی تعریف کند. این روش نسبت به دیگر روش*ها، کم هزینه*تر و پربازده*تر می*باشد.

اهمیت بازاریابی اینترنتی
نتیجه بخش بودن بودجه*ای که به این روش اختصاص می*دهید به راحتی با ابزارهای تحلیلی دقیق قابل ارزیابی و تشخیص است.اما به یاد داشته باشید که در این روش حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان